• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nytt arbete /Uc

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag har nämligen blivit headhuntad av ett stort amerikanskt bolag men vet inte om jag vågar gå vidare med förfrågan. Det låter väldigt lockande men skäms ju som sagt över min skuldsituation men har inga anmärkningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Jag har nämligen blivit headhuntad av ett stort amerikanskt bolag men vet inte om jag vågar gå vidare med förfrågan. Det låter väldigt lockande men skäms ju som sagt över min skuldsituation men har inga anmärkningar.
Låt inte det hindra dig.
 

Nya2019

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
14 Januari 2019
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tack för alla svar, känns bättre nu
:) ❣️

Är mest orolig, tänk om man får tjänsten och sen när dom får papper från kf om löneutmätning så kanske man inte får vara kvar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Tack för alla svar, känns bättre nu
:) ❣️

Är mest orolig, tänk om man får tjänsten och sen när dom får papper från kf om löneutmätning så kanske man inte får vara kvar.

Vet Du om anställningen föregås av provanställning?
Personligen så skulle ja aldrig ”hoppa på” ett arbete som innebär först en provanställning, speciellt inte om jag redan har en trygg anställning i botten.
Inte för att jag tror att löneutmätning är ett legitimt skäl för att inte provanställning skall övergå till fast anställning, men arbetsgivaren kan ju ”hitta på” andra själ som kan vara svåra att ta sig runt, så att säga...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Jag har nämligen blivit headhuntad av ett stort amerikanskt bolag men vet inte om jag vågar gå vidare med förfrågan. Det låter väldigt lockande men skäms ju som sagt över min skuldsituation men har inga anmärkningar.

YAY, way to go man... :)
Triumfen ligger hos Dig vid en headhunting. Låt inte en kreditupplysning stoppa Dig för att gå ”all in”, men jag tror inte heller att ett Amerikanskt bolag är mer benägen att ta en upplysning på Dig än ett svenskt bolag är... :)
Detta kan bli Din livs chans att förhandla Dig till ett jäkligt bra avtal avseende både lön och andra förmåner.
Våga chansa ! Tro på Dig själv !!! :)
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
På mitt jobb har vi tagit UC på de som handhar mycket pengar och har tillgång till internetbanker, löneutbetalningar m m.
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Självklart ska Du ta detta arbete om det är ett arbete som Du ”brinner för” även om det kanske initialt bidrar till en något sänkt inkomst.
Det viktigaste är att vi trivs med våra arbeten. Vi befinner oss ju likväl på våra arbeten 8-9 timmar/dag !
Det är heller ej brukligt att arbetsgivare gör en kreditupplysning om inte arbetet innebär utbetalningar, etc.
Mig veterligen så gör Socialtjänsten samt Försäkringskassan någon form av ekonomiskt check på de som ska anställas där. Detta för att dom hanterar just utbetalningar & det har ju varit i media innan om anställda som har betalt ut ersättning båda direkt till sig själva samt till nära & kära. Därför vill man väll på förväg försäkra sig om att sökande inte själv står på ”ruinens brant” och då kan bli frestad till ovanstående.
Finns säkert andra tjänster där man oxå gör en ekonomisk check, men tror inte det tillhör vanligheten och iallafall inte i en tjänst med en administrations innehåll.
Socialtjänsten gör inte en ekonomiskt check vad jag vet.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Socialtjänsten gör inte en ekonomiskt check vad jag vet.

Här nere vet jag att dom gör det. En väninna arbetar med social bidrags utbetalningar & hon har bekräftat det. Kan säkert vara olika från kommun till kommun.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp